Απολογιστικό Δελτίο Τύπου Young Peoples Hackathon, 22-23 Ιουνίου Αθήνα

Το Ινστιτούτο Έρευνας & Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων – I.R.T.E.A. υλοποίησε με επιτυχία), στις 22 και 23 Ιουνίου 2023 διεθνή εκδήλωση με τίτλο “Young People’s Hackathon” στις εγκαταστάσεις του Triaena Business Center, Leof. Mesogeion 15, με τη συμμετοχή 55 συμμετεχόντων νέων και εκπροσώπων Δήμων από την Ελλάδα, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και την Ιταλία. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος “Digital Civic Participation v2.0 (DCP v2.0)” το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Citizens, Equality, Rights and Values της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CERV-2021-CITIZENS-TOWN).

Την πρώτη ημέρα άνοιξε η κυρία Παπαδάκη Δέσποινα η οποία καλωσόρισε τους παραβρισκόμενους και παρουσίασε το πρόγραμμα του διημέρου καθώς και τον σκοπό της εκδήλωσης. Στη συνέχεια, τον λόγο πήραν η κυρία Χατζηαντωνίου Ιωάννα και ο κύριος Αντωνακάκης Νίκος, Project Officers στο I.R.T.E.A., οι οποίοι παρουσίασαν το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων, της δράσεις του καθώς και την δομή και σκοπό του έργου D.C.P v2.0.

Μετά από ένα σύντομο διάλλειμα για καφέ ακολούθησε συνέδριο με τίτλο “Conference on Digital Participatory Democracy.Το πάνελ συζήτησης αποτέλεσαν η κυρία Κωνσταντίνα Άις υπεύθυνη προβολής και Επικοινωνίας προγράμματος Erasmus+ / Youth του ΙΝΕΔΙΒΙΜ η οποία παρουσίασε στους παρευρισκόμενους τις χρηματοδοτικές δυνατότητες του Erasmus+. O κύριος Χρονάς Γιώργης από την εταιρία Crowd Policy, ο οποίος τοποθετήθηκε σχετικά με τα ψηφιακά εργαλεία συμμετοχικότητας που προσφέρει η εταιρία Crowd Policy με έμφαση στις εφαρμογές Crowd Apps. Οι εν λόγω εφαρμογές αποτελούν μια ολοκληρωμένη σουίτα cloud για πόλεις, δήμους, περιφέρειες και τοπικές κοινότητες. Τέλος τοποθετήθηκε η κυρία Παπαδάκη Δέσποινα εκ μέρους του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων, η οποία παρουσίασε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της χρήσης ψηφιακών εργαλείων από εργαζόμενους για τη Νεολαία (Youth Workers) καθώς και τη συνεισφορά του Ινστιτούτου στην εκπαίδευση και εξοικείωση των Youth Workers με τα εν λόγω εργαλεία.

Το κοινό έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις τοποθετήσεις των καλεσμένων, κάτι το οποίο αποτυπώθηκε και στο world café που ακολούθησε ανάμεσα στους καλεσμένους και τους συμμετέχοντες της εκδήλωσης, μέσω του οποίου αναδείχτηκαν οι ευκαιρίες, οι προοπτικές της χρήσης ψηφιακών εργαλείων συμμετοχικότητας στις χώρες εταίρους καθώς και οι προσωπικές εμπειρίες των συμμετεχόντων.

Μετά από το διάλλειμα για μεσημεριανό, ακολούθησε πάνελ συζήτησης με τίτλο ‘’Roundtable Discussion with Experts”.Στο εν λόγω πάνελ συμμετείχαν η κυρία Κοτταρίδη Κωνσταντίνα- Καθηγήτρια του τμήματος οικονομικών του Πανεπιστημίου Πειραιά η οποία παρουσίασε το πρόγραμμα “VR in School Education & Civic Participation”. Το εν λόγω πρόγραμμα αποτέλεσε και ένα από τα ψηφιακά εργαλεία συμμετοχικότητας που εξέτασαν οι συμμετέχοντες την επόμενη μέρα. Η κυρία Κοταρίδη παρουσίασε επίσης πως oι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ μπορούν να επιτευχθούν μέσω της χρήσης ψηφιακών εργαλείων.

Εν συνεχεία πήρε τον λόγο ο κύριος Μωραϊτάκης Νικόλαος – Σύμβουλος και Διαχειριστής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων παρουσιάζοντας τη πλατφόρμα Innovation Business Observatory (IBO) ως εργαλείο προώθησης της νεανικής επιχειρηματικότητας στην Κρήτη.  Πρόκειται για μια μόνιμη δομή της Περιφέρειας Κρήτης, με σκοπό τη διασύνδεση των επιχειρήσεων με τα ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα, καθώς και την αποτύπωση του οικοσυστήματος καινοτομίας της Περιφέρειας Κρήτης.

Η ημέρα συνέχισε με την παρουσίαση από τους εταίρους του έργου των ψηφιακών εργαλείων που επέλεξαν να αποτελέσουν μέρος της διαδικτυακής καμπάνιας που ξεκίνησε στις 8 Ιουνίου 2023 και ολοκληρώθηκε στις 20 Ιουνίου. Η καμπανιά αυτή είχε ως στόχο την ανάδειξη των 3 εργαλείων που μπορούν να αποτελέσουν καλές πρακτικές προς εφαρμογή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.Συνολικά η καμπάνια συνέλεξε 369 ψήφους από τις 5 χώρες εταίρους (Ελλάδα, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, Λιθουανία), και η διαδικασία αυτή ανέδειξε τα 3 εργαλεία που αποτέλεσαν το αντικείμενο εργασίας της επόμενης ημέρας από τους συμμετέχοντες.Πιο συγκεκριμένα:

  • Com’ON CITY – Romania 26.6%
  • VR Application – Greece 15.4%
  • Youth Thematic Years – Romania 14.4%

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες μέσω μερικών διαδραστικών team building activities, τα οποία βοήθησαν να χτιστεί ένα καλύτερο ομαδικό πνεύμα εν όψει των 2 Hackathon Sessions που ακολούθησαν.

Στα sessions που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, κάθε μία από τις οποίες εξέταζε ένα ψηφιακό εργαλείο συμμετοχικότητας μεταξύ των Com’ ON City, VR Application, Youth Thematic Years.

Στο 1ο Session οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να καταγράψουν: ποιες ανάγκες καλύπτει το εργαλείο το οποίο εξετάζουν από την κάθε χώρα εταίρο, ποιο είναι το κοινό στόχος στο οποίο απευθύνονται, καθώς και ποιες κινήσεις/αλλαγές πρέπει να γίνουν για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του εργαλείου στο πέρασμα του χρόνου.

Κατά το 2ο Session εφόσον είχαν καλύψει τα tasks του πρώτου οι ομάδες κλήθηκαν να κάνουν μια ανάλυση SWOT με το σενάριο ότι τα εργαλεία εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες εταίρους.

Τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα των 2 Session από τα οποία προέκυψαν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω εκδήλωσης θα αποτελέσουν μέρος του εγχειριδίου που θα παραχθεί στο τέλος του έργου D.C.P v2.0, το οποίο περιέχει υλικό από όλη την πορεία υλοποίησης του.

Κλείνοντας την εκδήλωση αλλά και την ημέρα, η κυρία Δέσποινα Παπαδάκη ευχαρίστησε του παρευρισκόμενους για την παρουσία τους και την συνεισφορά τους στο έργο.

Ακολουθήστε τα social media του έργου για να μείνετε ενημερωμένοι για τις δράσεις του.