ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Το Ινστιτούτο Έρευνας & Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων-I.R.T.E.A. σε συνεργασία με το δίκτυο Teachers4Europe υλοποίησε με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Europe Direct Περιφέρειας Κρήτης, της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα καθώς και του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, Προσομοίωση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με συμμετέχοντες 30 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δικτύου Teachers4Εurope. Η δράση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 και την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στο κτήριο της Περιφέρειας Κρήτης και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ TEACHERS4EUROPE – ΚΥΚΛΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ.

Μέσα από τη συμμετοχή τους οι εκπαιδευτικοί έγιναν Ευρωβουλευτές, ανέπτυξαν τις δεξιότητες τους, εμβάθυναν τη γνώση τους στη θεματική, ενώ παράλληλα κατανόησαν την αξία της χρήσης διαδραστικών «εργαλείων», με στόχο να τις αξιοποιήσουν οι ίδιοι στα πλαίσια της διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων του προγράμματος σπουδών που υλοποιούν.
Κατά την έναρξη της δράσης, απηύθυναν χαιρετισμό προς στους συμμετέχοντες ο κος Αλεξάκης Γεώργιος, Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης, οι Ambassadors του Δικτύου Teachers4Europe κα. Δρακάκη Μαρία και κα. Γκινούδη Αθηνά, καθώς και η κα. Παπαδάκη Δέσποινα, Γενική Γραμματέας του I.R.T.E.A.. Ιδιαιτέρως τιμητική ήταν η παρουσία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ. Ειρηναίου
Το θέμα που συζητήθηκε στο πλαίσιο της προσομοίωσης ήταν «Η ενίσχυση των πολιτικών της ΕΕ που συνδέονται με τον πολιτισμό για τη δημιουργία κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς». Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στο ρόλο τους με τον καλύτερο τρόπο, εκπροσωπώντας τόσο το κράτος μέλος και το πολιτικό κόμμα που τους είχε ανατεθεί, αλλά εκφράζοντας και την προσωπική τους άποψη επί του θέματος.
Μεταξύ άλλων, ανέλυσαν τη βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο της περιφερειακής πολιτικής, αναφέρθηκαν στην οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη και τη συμβολή τους στη διατήρηση και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και βασικές πολιτικές της ΕΕ που συνδέονται με την πολιτιστική κληρονομιά. Τέλος, σε μια Προσομοίωση με συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, δε θα μπορούσε να λείπει η εκτενής αναφορά και σύνδεση της εκπαίδευσης με την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά, με έμφαση στη διάσταση της δια βίου μάθησης, καθώς και η σύνδεση εισφορά της στην ανάπτυξη και διάδοση της ταυτότητας του Ευρωπαίου πολίτη.

Οι συμμετέχοντες κατόρθωσαν να διαμορφώσουν ένα κοινό κείμενο απόφασης πάνω στο υπό συζήτηση θέμα, το οποίο εγκρίθηκε από την πλειοψηφία της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί μετά το πέρας της συνεδρίασης, επιστρέφοντας στην πραγματική ιδιότητά τους, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους σχετικά με την εμπειρία τους, δηλώνοντας τη χρησιμότητα μιας τέτοιας διαδραστικής δραστηριότητας στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας και σε σύνδεση με την τοπική κοινωνία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι προκειμένου το εγχείρημα της προσομοίωσης να έχει παιδαγωγικές προεκτάσεις και οφέλη συνδεσιμότητας και με άλλους φορείς και συλλογικότητες της κοινότητας, διαμορφώθηκαν μετά από πρόσκληση των ambassadors της δράσης Τ4Ε, ομάδες παρακολούθησης της διαδικασίας.
Οι ομάδες που ανταποκρίθηκαν είναι το Ελληνικό Ινστιτούτο Πολιτιστικής Διπλωματίας, η ομάδα «Μνημεία, Ευρώπη και Εκπαίδευση», το Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου, το Μουσείο «Λυχνοστάτης» , το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ρεθύμνου, η ομάδα «Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», η ομάδα «European School Radio», η ομάδα «Εκπαίδευσης Τουρισμού», η ομάδα των μελών του δικτύου Teachers4Europe του Πανεπιστημίου Κρήτης, η ομάδα του δικτύου «Natura», η ομάδα e-twinning , η ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης και η ομάδα «Διάζωμα».

Οι ομάδες παρακολούθησης έχουν αναλάβει συγκεκριμένη αποστολή με απαντήσεις σε προσδιορισμένα θέματα επί της διαδικασίας και των θεματικών αξόνων της προσομοίωσης τα οποία θα αναδείξουν μέσω των συντονιστών τους. Δεσμεύτηκαν να παρουσιάσουν τα πορίσματα τους στο τελικό διήμερο ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ του δικτύου TEACHERS4EUROPE που θα σφραγίσει το φετινό σχολικό έτος τον ερχόμενο Μάιο στο Ηράκλειο.