ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ EUropa.S. T.E.EN.S 2016 ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου EUropa.S. T.E.EN.S. με συμμετέχοντες μαθητές Λυκείου στο Δήμο Θεσσαλονίκης, την οποία διοργάνωσε το Ινστιτούτο Έρευνας & Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων-Ι.Ε.Κ.Ε.Θ., με την υποστήριξη του Γραφείου Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα και του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης – Europe Direct Δήμου Θεσσαλονίκης. Η Προσομοίωση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 και την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016 στο χώρο του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, με συμμετέχοντες 65 μαθητές της Ά και Β΄Λυκείου από 6 Σχολεία της Ανατολικής και Δυτικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση καλύφθηκε από το τηλεοπτικό κανάλι της  Εθνικής Ραδιοτηλεόρασης (ΕΡΤ), δίνοντας στους συμμετέχοντες, τους καθηγητές τους και τους διοργανωτές της διημερίδας την ευκαιρία να δηλώσουν τις εντυπώσεις τους από τη συμμετοχή τους στην Προσομοίωση.

Το διήμερο διαβουλεύσεων ξεκίνησε με τη διεξαγωγή συνεδρίου με θέμα την «Άνοδο του Ευρωσκεπτικισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση», με στόχο να εξοικειωθούν οι μαθητές καλύτερα με το θέμα πάνω στο οποίο κλήθηκαν να διαπραγματευτούν. Συντονιστής του συνεδρίου ήταν ο κύριος Γ. Αντωνακάκης, Πρόεδρος και Συνιδριτής του Ι.Ε.Κ.Ε.Θ., ενώ ομιλητές ήταν ο κύριος Λ. Αντωνακόπουλος, Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα και ο κύριος Μ. Παπαγιάννης, Τμηματάρχης του Τμήματος Διοίκησης και Οικονομικών της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα. Οι ομιλητές ανέλυσαν τις πτυχές του Ευρωσκεπτικισμού, τις επιπτώσεις του στην εύρυθμη λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη της Ένωσης, καθώς και ανέφεραν προσωπικές εμπειρίες που αποκόμισαν μέσω του επαγγέλματός τους, εξηγώντας στους μαθητές πιο γλαφυρά και άμεσα τόσο τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) όσο και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πολίτες της. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους εκπροσώπους των Θεσμικών οργάνων, υποβάλοντάς τους ερωτήσεις αφορμόμενοι τόσο από τις ομιλίες τους, όσο και από τα όσα είχαν μελετήσει σχετικά με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Ευρωσκεπτικισμό.

Μετά το πέρας του συνεδρίου, οι μαθητές αποχωρήστηκαν τη μαθητική τους ιδιότητα και έλαβαν το ρόλο Ευρωβουλευτών με στόχο να διαπραγματευτούν πάνω στο θέμα της «Ανόδου του Ευρωσκεπτικισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση» και να βρουν μια λύση στο ζήτημα αυτό που τόσο ταλανίζει την Ευρωπαϊκή οικογένεια. Όντας πλήρως προετοιμασμένοι, τόσο από τις προπαρασκευαστικές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους διοργανωτές, όσο και από την προσωπική τους έρευνα, ανέλυσαν σε βάθος τα αίτια και τις επιπτώσεις του Ευρωσκεπτικισμού, όπως αυτά πρεσβεύονται από το εκάστοτε κόμμα και κράτος μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Εν συνεχεία, οι νεαροί Ευρωβουλευτές συνδύασαν το ζήτημα του Ευρωσκεπτικισμού με την παιδεία και την εκπαίδευση, την προσφυγική κρίση και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τονίζοντας τις αστοχίες της Ένωσης στα ζητήματα αυτά, καθώς και προτείνοντας άμεσους τρόπους αντιμετώπισης και βελτίωσης των λειτουργιών και πράξεων της Ε.Ε..

Έπειτα από έντονες αντιπαραθέσεις και λεκτικές συγκρούσεις, αλλά έχοντας ως κοινό στόχο ένα ιδανικό, τη συνεργατικότητα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη βελτίωση της εικόνας της προς τους πολίτες της, οι συμμετέχοντες κατάφεραν να διαμορφώσουν ένα Κείμενο Απόφασης στο οποίο συμφώνησε η πλειοψηφία των μελών των Ευρωπαϊκών Κομμάτων, σεβόμενοι τη διαφορετικότητά τους, τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέτοντας νέους στόχους για την περαιτέρω βελτίωσή της.

Οι νεαροί Ευρωβουλευτές μέσω της συμμετοχής τους στην Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ανέπτυξαν τις ηγετικές τους δεξιότητες, την ευφράδια λόγου τους, ανακαλύπτοντας καινούργιες δυνατότητες και νέες πτυχές του εαυτού τους. Με σαφή βελτίωση της απόδοσής τους από τις προπαρασκευαστικές συναντήσεις και τις πρόβες που πραγματοποιήθηκαν πριν τη διεξαγωγή της Προσομοίωσης, οι ίδιοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι με τη διαδικασία και κατέθεσαν «εισήγηση για επανάληψη της Προσομοίωσης», η οποία εγκρίθηκε από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με ομοφωνία.